Nicolay Corneliussen

Venstres fjerdekandidat, valgkampsjef og kommunestyrerepresentant Nicolay Corneliussen er glødende opptatt av den voldsomme boligbyggingen som stjeler grøntområdene våre, og vil at Frognskolen skal strekke seg enda lenger og bli blant de beste i landet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Nicolay Corneliussen

Foto: Ivar Ruud Eide

Nicolay er 42 år, er innfødt Drøbaksgutt og har bodd i Frogn hele sitt liv. Han er lykkelig samboende på 22. året med Camilla og har en sønn på 13 år.

Han er utdannet ved Norges MarkedsHøyskole og har i mer enn 15 år hatt ulike lederstillinger i næringslivet – i TusenFryd, Firkløveren, Hafslund, Kunnskapsforlaget og Bokklubben. Han jobber i dag i Choice Hotels Scandinavia AS som leder for Choice Club.

Mens han gikk på skole og studierte jobbet han som klubbarbeider ved Underhuset Ungdomsklubb i åtte år, og har fortsatt med seg engasjementet som gjorde at han ville gjøre en innsats der.

-Jeg brenner for å opprettholde kommunen som et godt sted å vokse opp for barn og unge, sier han. Vi må bremse den eskalerende boligutbyggingen i Drøbak og kjempe for å bevare de stadige krympende grøntområdene.

Nicolay har i to perioder fra 1991-1999 representert Frogn Venstre i kommunestyret, der han også satt som medlem i formannskapet, hovedutvalg for oppvekst og opplæring samt planutvalget. Etter åtte års “småbarnspause”, har Nicolay igjen engasjert seg for Frogn venstre og sitter i inneværende periode som medlem av kommunestyret og utvalg for miljø, plan og bygg.

Epost: [email protected], mobil 922 15 057

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**