Erik Lundeby på topp for Frogn Venstre

Erik Lundeby (49) er innstilt som Frogn Venstres ordførerkandidat for kommunevalget 2015 av en enstemmig nominasjonskomité.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Erik Lundeby på topp for Venstre

Foto: Ivar Ruud Eide

Line Stokholm (45), Nicolay Corneliussen (45) og Anne Lisbeth Simonsen(70) er innstilt på de neste plassene som forhåndskumulerte.

-Vi er svært fornøyde med at dette firkløveret har takket ja til en ny runde i Frognpolitikken, og med Erik Lundeby som Venstres ordførerkandidat har vi toppet laget med en svært dyktig og erfaren politiker sier Terje Johansen, leder av nominasjonskomiteen.

Årets nominasjonsmøte i Frogn Venstre er 9. oktober og nominasjonskomiteen legger frem en liste med 31 kandidater der begge kjønn er representert med 50%.

Nominasjonskomiteleder Terje Johansen

Foto: Ivar Ruud Eide

-Vi har lang tradisjon i Frogn venstre for å stille med en liste med 2. hver kvinne og mann, og er glade for at vi også i år har lykkes med dette sier Johansen.

Listen har en god miks av erfarne politikere og nye fjes, og det er ca 25% av kandidatene ikke har stått på Frogn Venstres liste tidligere.

-Det viktigste med listen er å vise innbyggerne i Frogn kontinuitet og det synes jeg vi har klart. Frogn Venstre vil videreføre sitt arbeid med å styrke Frogn skolen, bevare marka og holde boligveksten under kontroll, og det vil våre toppkandidater kunne garantere. Erik Lundeby vil være en sterk kandidat i valgkampen mot både Høyre og Arbeiderpartiet fortsetter Terje Johansen som denne gangen ikke står som forhåndskumulert.

-Jeg har vært i gamet siden 70-tallet og inntar nå en mer tilbaketrukket plass på lista, kanskje jeg dukker opp som vararepresentant i ett utvalg eller to, avslutter Johansen.

Frogn venstres nominasjonskomite
Terje Johansen, leder