Gi en bit bygdehistorie i julegave!

Venstres jubileumsbok, Visjon og virkelighet, er en rikholdig samling med stoff om Nes og nesbuer de siste 100 åra. Det gjør den til den perfekte julegave for alle bygdeentusiaster og historieinteresserte!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Lurer du på hva du skal gi i gave til onkel Kåre eller bestemor i Skogbygda? Hvorfor ikke gi dem en bit av bygdehistorien i bokform?

“Visjon og vilje” ble utgitt tidligere i år i forbindelse med lokallagets 100-års markering. Boka tar leserne med på Venstres reise fra maktens tinder til skyggenes dal — og tilbake i lyset igjen. Det er dog ikke bare Nes Venstres historie som omtales, men også den politiske utviklingen i Nes de siste 100 årene. Her finner du stoff om partier som har sprunget ut fra Venstre så vel som Arbeiderpartiets fremvekst i kommunen.

Omslag

Foto: www.boomstation.no

“Visjon og virkelighet — Venstre i Nes i 100 år” er dermed blitt et viktig bidrag både til bygdehistorien og partihistorien. Den passer således både for lesere som er interessert i lokalhistorie eller i politikk som for liberalere og Venstresympatisører.

Boka får du kjøpt hos bokhandlerne på Årnes eller ved å kontakte Øystein Smidt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**