Et vellykket årsmøte

Sørum Venstre avholdt sitt årsmøte for 2015 onsdag 04.02.15. Et resultat av årsmøtet var en dobling av kommunestyrelista til Venstre i Sørum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Sørum Venstre gjennomførte sitt årsmøte onsdag 04.02.15. Møtet fant sted på Festiviteten på Sørumsand.

Bjørn Brodwall gjenvalgt som leder

Ledervervet og 2.nestledervervet var noen av postene som skulle velges under årsmøtet. Sørum Venstres Bjørn Brodwall ble gjenvalgt som leder ved akklamasjon. Sørum Venstres kommunestyrerepresentant, Else-Marit Sætaberget ble også gjenvalgt som 2.nestleder.

Bjørn Brodwall i Sørum Venstre

Foto: Venstre

Rotevatn i Sørum
Stortingsrepresentant Sveinung Rotevatn var på besøk og holdt et foredrag om liberalisme på norsk. Etter foredraget tok Rotevatn imot spørsmål om Venstres arbeid på Stortinget.

Over en dobling
Kveldens høydepunkt var da kommunevalglista skulle vedtas. Kandidatene til de 5 plassene på kommunevalglista ble tidligere valgt på nominasjonsmøtet avholdt 25.11.14. Disse var 1.Else-Marit Sætaberget 49 år fra Frogner (Venstres ordførerkandidat), 2. Jim Smestad 21 år fra Rånåsfoss, 3. Bjørn Brodwall, 63 år fra Sørumsand, Sebasian Straumsheim-Rønsen, 31 år og Marianne Torpen, 39 år begge de to siste fra Frogner. Resten av lista ble vedtatt på årsmøtet. Sørum Venstres liste for kommunevalget 2015 er over en dobling av forrige valgliste, fra 12 til 25 kandidater.

Årsberetningen til Sørum Venstre for 2014 kan du lese her:

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**