6,4% for Venstre -en historisk mulighet for Buskerud

Venstre går fram og får 6,4 prosent mot 4,8 i mai, i dagens måling i Nationen og Klassekampen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Oslo (NTB): “Arbeiderpartiet går fram 3 prosentpoeng til 34,1 prosent på en ny meningsmåling. Men Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet sliter tungt tre måneder før valget.
SV går tilbake 1,1 prosentpoeng til 7,1 prosent, mens Senterpartiet får 4,9 prosent, ned 1,2 prosentpoeng. Det kommer fram i en meningsmåling utført av Norfakta for Nationen og Klassekampen i juni.
Frp går tilbake 1,4 prosentpoeng til 25,5 prosent. Høyre sliter med den laveste oppslutningen på lang tid, og får kun 12,7 prosent, tilbake 1,2.
Venstre går fram og får 6,4 prosent mot 4,8 i mai. KrF går tilbake fra 6,5 prosent til 6 prosent. Ytterst til venstre får Rødt får en oppslutning på 2,2 prosent.”

Målingen sier ingenting spesifikt om Buskerud, men det er fortsatt et stykke frem til vårt mål om 7,5% oppslutning i fylket. 7,5 % betyr et direktemandat for Ulla Nordgarden. Et utjevningsmandat er innen rekkevidde med dagens måling.

Ulla Nordgarden kan bli historisk som første Venstrerepresentant fra Buskerud siden tredvetallet

Foto: Ståle Sørensen

Venstre har de siste årene ligget vesentlig lavere ved målinger enn ved valgresultat. Denne målingen viser at Buskerud Venstres målsetning er innen rekkevidde dersom vi jobber hardt frem mot valget og står på gjennom sommeren. Buskerud kan da skilte med første venstrerepresentant fra fylket siden tredvetallet

Vil du bidra i valgkampen og være med å skape et historisk valgresultat? Trenger du praktisk hjelp eller støtte lokalt? Bli med på laget! Ta kontakt med Buskerud Venstres valgkampsekretær Ståle Sørensen tlf 91790779