Våre byråder

Foto: Jarand Boge

I perioden 2015 – 2019 har Bergen Venstre to byråder i Bergen, Julie Andersland og Erlend Horn

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Venstres byråder har hver sin rådgiver, Tallak Rundholt for Julie Andersland og Peder Lofnes Hauge for Erlend Horn. Kontakt oss gjerne på tlf eller mail for henvendelser som involverer byråden.

Tallak Rundholt
Politisk rådgiver for byråd Julie Andersland
Tlf. 482 33 775
E-post: For kontakt som involverer byråden – [email protected].
For andre henvendelser: [email protected]

Peder Lofnes Hauge
Politisk rådgjevar for byråd Erlend Horn
Tlf. 951 22 689
E-post: For kontakt som involverer byråden – [email protected]
For andre henvendelser: [email protected]

Foto: Vidar Langeland

Erlend Andreas Horn

Erlend Andreas Horn (30) toppet Bergen Venstres valgliste for kommunevalget i 2015 og er i dag byråd for sosial, bolig og inkludering. Han er utdannet statsviter, bor i Starefossen og har tidligere jobbet som rådgiver for rektoratet ved Universitetet i Bergen.

Erlend var Venstres ungdomskandidat ved valget i 2011, da han ble valgt inn i bystyret. Han har et særlig engasjement for byens vanskeligstilte og for ruspolitikk. I 2013 var Erlend heltidspolitiker og nestleder i Komité for miljø og byutvikling mens sittende gruppeleder Julie Andersland var i permisjon.

Bilde: Vidar Langeland

Julie Andersland

Julie Andersland (40) bor i Ytrebygda og er byråd for klima, kultur og næring. I perioden 2011 – 2015 var hun gruppeleder for Venstre og nestleder i Komité for miljø og byutvikling. Julie har også tidligere vært bystyrerepresentant for Venstre, og kommer fra stillingen som rådgiver for etiske investeringer i Storebrand.

Julie er særlig engasjert i å gjøre Bergen til en grønn, bærekraftig og mangfoldig by. Vestlandets hovedstad bør bli Norges motor for vekst i et nytt, grønt næringsliv, hvor kulturbyen Bergen også er et viktig bein å stå på.

Telefon:555 65 237

BYSTYREGRUPPEN