Takk for at du stemte Venstre

Lier Venstres gruppe som skal fremme vår politikk i perioden 2015-2019 har vokst til 13 medlemmer. , Foto: Lier Venstre

Vi har hatt en svært lang, aktiv og morsom valgkamp bak oss, noe som resulterte i et historisk godt resultat: 624 stemmer totalt, 5,4% og 3 mandater i kommunestyret! Tusen takk til alle som har bidratt! Uten dere hadde vi aldri klart dette! Dette er en lagseier!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Valgteknisk samarbeidsavtale

Etter mange og lange møter i forrige uke, kom vi på mandag til enighet med Høyre, Frp, Sp og Krf om et valgteknisk samarbeid. Dette vil si at vi kun har inngått en teknisk og ikke politisk avtale.
Totalt 13 personer fra Lier Venstre har nå fått verv og varaplasser til komiteer og utvalg. Nå begynner en 4 år lang valgkamp med kompetanseløft og politikkskaping i fokus. Vi skal gjøre så godt vi kan for for å spre informasjon her på nett, og vil i tillegg bruke Lierposten så mye vi bare kan. (Skaff deg et abonnement eller følg med på nett/facebook)

Den nye gruppa!
Venstre har fått god uttelling for sine 3 mandater i kommunestyret, og under ser du listen over personer med verv i kommende periode:Vi er utrolig fornøyd med den nye gruppa og gleder oss til arbeidet med å gjennomføre våre valgløfter.
  • Tove Hofstad – Kommunestyrerepresentant (gruppeleder), medlem i Formannskap og kommunestyrets valgkomité
  • Geir Cato Kristiansen – Kommunestyrerepresentant, 2. vara til Formannskap og nestleder i Planutvalget
  • Marianne Berg – Kommunestyrerepresentant og leder i Skole/Barnehage/Kulturutvalget
  • Sarbjit Singh Shergill – 1. vara til kommunestyret og 1. vara til Miljøutvalget
  • Maria Kristine Løkstad Grande – 2. vara til kommunestyret og medlem i Miljøutvalget
  • Jon Øyvind Lærum – 3. vara til kommunestyret og 1. vara til Helse/Sosial/Omsorgsutvalget
  • Anine Mindt-Soot – 4. vara til kommunestyret og 2. vara til Skole/Barnehage/Kulturutvalget
  • Waqas Zaman – 5. vara til kommunestyret
  • Mathilde Idsøe Holst – 6. vara til kommunestyret og 3. vara til Miljøutvalget
  • Øyvind Leirset – 1. vara til Planutvalget
  • An-Magritt Leirfall Saksvik – 4. vara til Planutvalget
  • Nina E. Johnsen – medlem Kontrollutvalget
  • Tor K. Haugen – medlem Fagutvalget for landbruk, fisk og vilt
  • Odd Eriksen – 2. vara til Fagutvalget for landbruk, fisk og vilt
  • Caroline Thorbeck – medlem Råd for eldre og personer med nedsatt funksjonsevne, 4. vara til Helse/Sosial/Omsorgsutvalget
Det nye kommunestyret ble konstituert den 6. oktober på Haugestad i Lier.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**