Presentasjon av Alexander Solbakken

Dette er Alexander Solbakken – 5. plass, og ungdomskandidat på Buskerud Venstres stortingsvalgliste 2013.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Alexander Solbakken - 5. kandidat på Buskerud Venstres stortingsvalgliste 2013

Alexander Solbakken – 5. kandidat på Buskerud Venstres stortingsvalgliste 2013
Foto: Finn Dale Iversen

ALEXANDER SOLBAKKEN (18) — STORTINGSKANDIDAT

Alexander er en ung og engasjert politiker full av ambisjoner. Hans hjertesak er skole og videregående opplæring, der en sterk, kunnskapsrik og engasjert lærer står i sentrum.
– Han engasjerte seg i ungdomspolitikken for fire år siden og har vært leder av Venstres ungdomsparti i Buskerud de siste to årene. “Jeg er stolt av å få stille som venstres ungdomskandidat i Buskerud for å fronte vår gode, grønne og liberale politikk!”

Alexander har tidligere engasjert seg i elevorganisasjonen, hvor han blant annet jobbet med utforming av god og liberal skolepolitikk. Han har tidligere frontet nei-siden til nedleggelse av medielinjene i fylket – og fritt skolevalg på tvers av fylket, for å sikre elevene rettferdig behandling. – For meg er det viktigst at elevene selv kan bestemme mer over sin egen skolegang.

Alexander Solbakken har studert entreprenørskap og innovasjon og er særlig opptatt av unge gründere og entreprenørskap i skolen. – Unge entreprenører skaper fremtidens arbeidsplasser. Derfor er det viktig å legge til rette for dette gjennom et sunt regelverk og gode støtteordninger.

Han vil kjempe for større valgfrihet, fritt skolevalg og ikke minst for muligheten til å evaluere læreren sin. Til gjengjeld må også lærerne få det løftet de fortjener – en femårig lærerutdanning og en gjenreising av den respekten læreren fortjener må til. Uten gode lærere får vi ingen god skole.

Kontaktinformasjon:
Alexander Solbakken
Haskollveien 79, 3400 LIER
E-post: [email protected]

Noen debattinnlegg av Alexander:
Et hus for ungdommen
Høyre + frihet = usant
Hvor er Høyre i ungdomspolitikken?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**