Buskerud Venstres fylkesleder med sentral rolle under Venstres landsmøte

Buskerud Venstre deltar med 13 personer på Venstres landsmøte 2014 som starter fredag 4. april på Fornebu. Hovedtema på landsmøtet blir menneskerettigheter, og fylkesleder Rebekka Borsch har ledet arbeidet med dette.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Rebekka Borsch har vært leder for Venstres Menneskerettighetsutvalg

Foto: Venstre

Som leder av Venstres menneskerettighetsutvalg kommer Borsch til å ha en hovedinnledning for landsmøtet fredag ettermiddag. Utvalget har løftet en rekke temaer til debatt i et forslag til resolusjon som skal behandles av landsmøtet: menneskerettighetenes status, lov og domstoler, bruk av tvang i justis og helse, minoriteter og diskriminering, menneskerettighetsfiendtlige regimer, næringsliv og investering, personvern og IT, og miljø, klima og migrasjon.

– Utvalget har jobbet i et halv års tid med tematikken, vi har invitert en rekke spennende innledere, holdt foredrag for mange Venstre-lag og skrevet et forslag til resolusjon. Nå ser jeg frem til å presentere resultatet av arbeidet for en forsamling på 400 mennesker, sier Rebekka Borsch.

Les mer om saken her: Menneskerettigheter

Ellers står Buskerud Venstre bak to av forslagene til politisk uttalelse, en om landbruk og en om en nasjonal klimalov. Disse kommer fylkeslaget til å slåss for i den generelle politiske debatten.
Les mer om landsmøtet her

Rebekka Borsch er dessuten foreslått som fast medlem i sentralstyret, valget av ny ledelse finner sted lørdag 5. april.

Landsmøtedelegasjonen fra Buskerud består av:

Rebekka Borsch (direktevalgt)
Erik Hørluck Berg (Modum, leder av delegasjonen)
Hallvor Lilleslett (Gol)
Gunn-Toril Homme-Mathisen (Hurum)
Nina Johnsen (Lier)
Helge Stiksrud (Ringerike)
Ida Marie Brown (Drammen)
Sissel Urke (Ål)
Alexander Presthus (Flå)
Pål Bentsen (Ned Eiker)
Emilie Gjesdal (Unge Venstre)

Tove Hofstad fra Lier og Runolv Stegane fra Sigdal er ansatt i Venstre og deltar også på landsmøtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**