Storfornøyd med at automasjonslinjen er reddet

Røyken Venstre gleder seg over at automasjonslinjen ved Røyken vgs er reddet. Det var Venstre-politikerne Ellen Lysne og Rebekka Borsch som sammen med Hurums varaordfører Gunn-Torill Homme Mathisen og politkere fra Høyre hadde kjempet om å bevare linjen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Venstrepolitikerne Gunn-Torill Homme Mathisen og Rebekka Borsch (bilde) samt Ellen Lysne har fått gjennomslag for at automasjonslinjen ved Røyken videregående skole opprettholdes.

Foto: Finn Dale Iversen

– Vedtaket som ble gjort i hovedutvalget i fylkestinget er svært gledelig. Det var dette vi hadde håpet på da vi tok opp saken i Drammens Tidende for to uker siden. At fylkespolitikerne snur og likevel opprettholder autmoasjonslinjen i kommunen vår, viser at det nytter å engasjere seg tidlig. Det var lurt å gå sammen med flere politikere, også utover kommunegrensen. I denne saken har vi samarbeidet godt, uavhengig av partitilhørighet eller posisjon, sier Rebekka Borsch, kommunestyrerepresentant for Røyken Venstre.

Automasjonslinjen er et viktig tilbud til ungdommen i Røyken og i Hurum. Den er også av betydning for lokalt næringsliv, derfor er vi storfornøyd med at fylkespolitikerne lyttet til våre innspill, avslutter Rebekka Borsch.

Se oppslag i DT om linjen her og her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**