Monsterhuset på Nærsnes – Venstre krever tiltak

I gårsdagens formannskapsmøte tok Venstres Rebekka Borsch opp det såkalte monsterhuset som ruver i strandkanten på Nærsnes. -Etter 4 år med uklare signaler fra kommunen angående videre håndtering av denne saken, må noen ta tak i dette nå, mener Venstres gruppeleder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Dette huset på Nærsnes skaper protest.

Foto: Rebekka Borsch

Huset har stått halvferdig og forfalt i tre år. I forbindelse med byggingen av boligen på 600 kvm ble det blant annet sprengt ut 4000 kubikkmeter med stein i strandsonen, dessuten ble den særskilte reguleringsplanen for Nærsnestangen brudd på en rekke forhold. – Huset er for stort i forhold til tomta og utnyttelsesgraden, det er for høyt og det er bygget med for mange etasjer, ut fra hva som er tilltatt på Nærsnes. Derfor krever jeg at kommunen nå ser på muligheten for å rive dette bygget som aldri burde blitt oppført på denne måten, sier Rebekka Borsch.

Hun fikk gehør og støtte fra formannskapet som ga administrasjonen i oppdrag om å utarbeide en sak til bygningsrådet.

Rebekka Borsch

Foto: Morten Golimo

Strandsonen i praksis stengt
– Jeg er opptatt av at strandsonen på Nærsnes ikke blir enda mer privatisert enn hva den er fra før av. Med dette huset i strandkanten er bukta i praksis stengt for ferdsel, dessuten er det farlig å ferdes blant rester fra bygningsmateriale og store hauger med løs masse og utsprengt stein. Nå må det ryddes opp det, snarest, krever Røyken Venstres gruppeleder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**