Rebekka Borsch topper valglisten

Rebekka Borsch
Rebekka Borsch, Foto: Venstre

Røyken Venstre avholdt i går kveld nominasjonsmøte i forbindelse med kommunevalget 2015. Rebekka Borsch, som var innstilt på førsteplassen, ble klappet inn som Venstres ordførerkandidat i Røyken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Røyken Venstres toppkandidater til valget 2015

Foto: Ellen Lysne

Med seg på laget får hun blant annet Tore Hogstad, Lasse Thue, Elisabeth Holter-Schøyen og Lasse Sandnes.

– Vi har fått til en sterk liste med en god blanding av erfarne og nye folk. Jeg takker for tilliten og gleder meg til å drive valgkamp sammen med dette gode laget, sier Rebekka Borsch som i dag sitter i formannskapet og kommunestyret i Røyken og som også er medlem av Venstres sentralstyre.

– Kommunen vår er blant dem i landet som vokser mest. Dessverre opplever vi store utfordringer når det gjelder samferdsel og kollektivtransport. Venstre skal jobbe for at innbyggerne våre får et bedre buss- og båttilbud, at det blir enklere å pendle til Drammen og Oslo og mer attraktivt å bruke kollektivtilbudet. Dette blir en kampsak fremover, forteller Rebekka Borsch.

Valglisten ser slik ut, men kommer til å bli utvidet med flere personer lenger nede på listen frem mot mars.

1. Rebekka Borsch
2. Tore Hogstad