Åpent møte om reguleringsplan for sentrum

Kommunen arrangerte onsdag 14. januar åpent møte om reguleringsplanen for sentrumsområdet i Alvdal. Planområdet omfatter blant annet Steia, Grindegga og Sørhusjordet og er svært aktuelt både i forhold til skoleutbygging og Steiaprosjektet. Planarbeidet ble presentert av to representanter fra administrasjonen (enhet plan, byggesak og geodata) og en fra landskapsarkitektfirmaet Feste.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Etter introduksjon fra ordfører og rådmann ble planområdet gjennomgått med fokus på to områder – det ene var området rundt Kommunehuset og Dalsegga, det andre var området rundt Steigen skole som man nå ønsker å disponere til annet formål etter at ny felles barneskole er bygd på Sørhusjordet.

Det ble god tid til gruppearbeid rundt bordene for å komme fram med ideer omkring dette, og de ca 30 frammøtte fikk lagt fram mange gode innspill for videre innarbeidelse i planen.

Planforslaget vil senere bli lagt ut på høring, før det går til endelig vedtak i Kommunestyret. Det er enda ikke for sent å spille inn ideer.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**