Hilde Sørli valgt som førstekandidat for Eidskog Venstre

Eidskog Venstre avholdt første del av nominasjonsmøtet 16.desember.
Hilde Sørli ble enstemmig valgt som førstekandidat på Eidskog Venstres valgliste.
(Trykk på overskrift for mer informasjon)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Hilde Sorli

Foto: A S Grane

Hilde Sørli er opprinnelig vararepresentant til kommunestyret, men sitter nå som fast representant. Hun representerer også Venstre i kommunens kontrollutvalg, samt står på 9.plass på fylkestingslista for Venstre.

Hilde er utdannet fysioterapeut og jobber til daglig som prosjektleder innen telemedisin på Sunnaas sykehus.

Viktige saker for Eidskog Venstres førstekandidat er helse og rehabilitering, samt satsing på barn og unge. Hun er spesielt opptatt av forebyggende arbeid, styrking av helsesøstertjenesten og tiltak mot barnefattigdom. Togstopp på Skotterud og styrket kollektivtransport, tilrettelegging for næringslivet, samt bedre internettilgang er viktig for å skape utvikling i hele kommunen.

Venstre er opptatt av at Eidskog trenger tydelig økonomisk styring, at kommunen må tilpasse utgiftene til inntektene, helst unngå store låneopptak, redusere den usosiale eiendomsskatten og ikke minst finne nye løsninger ved bruk av teknologi og se på organisatoriske strukturer (som f.eks det kommunale foretaket).

Venstre er nå i gang med å rekruttere de gode kandidatene til resten av lista og lage valgprogram for den neste fireårsperioden. Nominasjonsmøtet for resten av lista vil bli avholdt i februar.

Etter valget som førstekandidat kommenterte Hilde Sørli:
– Jeg takker for tilliten fra Eidskog Venstre. Venstre er et lite parti, men små parti kan av og til gjøre en stor forskjell i en liten kommune. Familien og jeg flyttet tilbake til Eidskog for noen år siden. Det er inspirerende å delta i et så engasjert lokalsamfunn. Eidskog har mange gode krefter som får til mye, til tross for anstrengt økonomi. Ved å engasjere seg i politikken kan flere av de gode ideene og initiativene bli til virkelighet. Vi i Venstre vil lytte til innbyggernes innspill, arbeide langsiktig og basere beslutninger på kunnskap. Programarbeidet er i gang, og vi tar imot innspill fra alle som ønsker å bidra til utvikling i kommunen vår.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**