Hordaland Venstres miljøpris overrakt Bildeleringen SA

Fredag ble Hordaland Venstres miljøpris for 2014 overrakt Bildeleringen SA i deres lokaler i Kanalveien i Bergen. Fylkessleder Geir Kjell Andersland stod for overrekkelsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Til stede fra Bildeleringen SA var daglig leder Marit Skotvoll Hjelseth og styreleder Jonas Henriksen.

Hordaland Venstre deler hvert år ut en miljøpris i forbindelse med Verdens miljødag 5. juni. Årets pris gikk altså til Bildeleringen i Bergen.
Se tidligere nettsak.

Geir Kjell Andersland bemerket under overrekkelsen at det kan synes merkelig å gi en miljøpris til et foretak som har med bilbruk å gjøre, men når man ser nærmere på hva Bildeleringen faktisk bidrar til, så er det jo veldig riktig. I over 15 år har Bildeleringen og dens medlemmer bidratt til betydelige miljømessige gevinster i Bergen og i Hordaland

I Bildeleringens vedtekter står det aller øverst at de vil “bidra til å redusere antall biler og bilbruk generelt i samfunnet” og at “laget skal i størst mulig grad ta miljøhensyn i hele sin virksomhet”.

Hordaland Venstre ønsker Bildeleringen lykke til videre!

Geir Kjell Andersland sammen med styreleder Jonas Henriksen og daglig leder Marit Skotvoll Hjelseth

Foto: Gro Gjelsvik

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**