Sara Henriksen

Sara Henriksen er bystyrerepresentant for Bergen Venstre. Hun er 24 år og studerer ved UiB. Hun bor på Nøstet i Bergen, og har vært aktiv i Unge Venstre i mange år. Tidligere har hun jobbet med miljø, energi og utdanningspolitikk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Liberalismen
Liberalismen er raus. For Venstre er det en verdi i seg selv at mennesker er ulike og tar ulike valg. Toleranse betyr respekt, ikke likegyldighet eller feighet. Det liberale samfunnet er alltid underveis og åpent for bedre løsninger, som skapes gjennom de bedre argumenter og gjennom mennesker som får brukt evnene sine. Venstres optimisme er grunnlagt på en sterk tillit til menneskenes skaperkraft og en tro på at det i fellesskap er mulig å legge grunnlag for frie liv, overalt – for alle. Venstre ser med kritiske og radikale øyne på det bestående og spør hele tiden om det finnes bedre løsninger.

Kunnskap
Bergen har en unik posisjon med store kunnskapsinstitusjoner lokalisert i sentrum. Dette gir en unik mulighet til kunnskapsutvikling, innovasjon og læring som Bergen Venstre vil skal komme til nytte for resten av Bergens borgere. Kunnskap legger grunnlaget for frihet og demokrati.

Miljø
Bergen Venstre er et moderne, teknologioptimistisk og ansvarlig miljøparti. Vi vil gi kommende generasjoner i Bergen og i resten av verden minst like gode muligheter til ren natur som det vi har hatt.

Næringsliv
Det må skapes rom i Bergen for menneskets skapende evner i
skoleverk, forskning, kultur og næringsliv, og slippe frem de som tør satse og tør å tro på en idé. Bergen Venstre har som mål at det skal være like lett å skape en jobb som å søke en jobb.

Bli bedre kjent med Sara:

Video hentet fra YouTube. For full video klikk her.

Her er Sara på Facebook. Bli en fan!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**