Odd Einar Dørum besøkte Atlanterhavsveien

Reiseliv var tema da Odd Einar Dørum besøkte Atlanterhavsveien sammen med Per Magnus Finnanger Sandsmark og medlemmer i Møre og Romsdal Venstre torsdag 14.august. Der hadde de fått avtalt et møte med Quirien van Oirschot, en kvinnelig gründer på Averøya.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Gunn Berit Gjerde, Steffen Falkevik og Odd Einar Dørum går svevestien på Atlanterhavsveien

Foto: Ragnhild Helseth

Oirschot driver servicesenteret på Atlanterhavsveien og restauranten Bjartmars favorittkro. Hun ga en svært interessant orientering om sitt arbeid, oppstart og videreføring frem til dagens drift. Bjartmars favorittkro ble startet opp for åtte år siden og eies av Quirien van Oirschot. Servicesenteret ble åpnet 4.juli i år, og er en del av Statens vegvesenet sin utbygging av Atlanterhavsveien som nasjonal turistvei.

Quirien van Oirschot

Foto: Ragnhild Helseth

Etter orienteringen tok de besøkende Venstrefolka turen ut og så på storhavet og gikk svevestien. Den ligger på Eldhusøya på Atlanterhavsveien, der servicesenteret er en bygningsmessig integrert del av stien.

Kvinnelig gründer orienterer om sitt arbeid på Atlanterhavsveien

Foto: Ragnhild Helseth

Anledningen for besøket i Averøy var et arbeidsmøte om listestilling som ble holdt om kvelden samme dag med fylkesstyret i Møre og Romsdal Venstre og etablering av ei nettverksgruppe i den forbindelse. Se eget oppslag

Per Magnus Finnanger Sandsmark, Odd Einar Dørum, Iver Nordseth, Thor Jostein Dyrhaug og Ola Betten