-En kjempemulighet for tidsriktig og ny industri i Nord-Trøndelag

Biokraft har i lang tid planlagt Skandinavias største fabrikk for produksjon av flytende biogass på Skogn, men etableringen har stadig blitt utsatt. -En kjempemulighet for å få på plass en tidsriktig og moderne industrireising i Nord-Trøndelag, sier Venstres fylkesleder Karl M. Buchholdt. Partiet sendte ifjor inn høringsuttalelse om saken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

—Nord-Trøndelag trenger industriarbeidsplasser og hva er da bedre enn grønne industriarbeidsplasser som produserer klimavennlige produkter, sier Buchholdt. Han ser derfor svært positivt på at det blir lagt til rette for en fremtidig industriell produksjon av biogass innenfor fylkets grenser. —Dette er et fornuftig energiprosjekt som handler om å utnytte biprodukter som bioslam og restprodukter fra oppdrettsnæringen til å produsere et drivstoff med store miljømessige fordeler, samtidig som det er et bidrag til å trygge arbeidsplassene ved Norske Skog, sier Buchholdt. Biogassen skal hovedsakelig benyttes som drivstoff til kollektivtrafikken. Les hele saken i Levangeravisa.

Her kan du lese høringsuttalelsen fra Nord-Trøndelag Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**