Til innhold
Bilde med Guri Melby med teksten "Stem Venstre."

Frogner

Oslo Venstre gjorde i september 2023 et historisk godt kommunevalg: 9,1 % av stemmene. Venstre har nå 3 byråder, 6 bystyrerepresentanter og 21 representanter i bydelsutvalgene.

Frogner Venstre utgjorde en viktig del av dette valgresultatet og vi fikk hele 12 % av stemmene i bydelen. Dette var en økning på 3,2 prosentpoeng fra 2019 og resulterte i at vi doblet antallet representanter i bydelsutvalget fra 1 til 2. Tore Wilken Nitter Walaker og Merethe Britt Sunde er våre representanter, og i tillegg har vi representanter i forskjellige utvalg. Se her for mer informasjon.

Gode ideer og engasjement gjør at vi setter vårt preg på bydelspolitikken, og vi har god kontakt med andre bydelslag i Oslo.

Oslo er i spennende utvikling, og byutviklingsvalg vi tar i dag vil påvirke mange generasjoner framover. Byrådets visjon for Oslo er at det skal være verdens beste by å bli født i, vokse opp i, flytte til, leve i, og bli gammel i, uavhengig av hvem du er og hva slags bakgrunn du har.

Vi i Frogner Venstre har stor bevissthet om dette, og vil bidra for at det også i Frogner fortsetter en sterk grønn byutvikling: vi respekterer naturen som finnes i byen og ‘Parkagrensen’. Vi må ta vare på våre trær og dyrelivet som er i vår bydel. En av våre viktigste utfordringer for Oslo vedrører i høy grad Frogner: Oslofjordens miljøtilstand må dramatisk forbedres. Vi jobber også for å øke grønn mobilitet. Vi står opp for verdig og god omsorg for eldre, den beste skolen for barn og unge, og at frivillighet og idrett har gode kår.

Du kan lese mer om det vi i Venstre jobber for i byrådets ‘Hammersborgerklæring’ for 2023-2027 her.

Vi har stor tro på at å stå opp for klimaet, frihet, muligheter for alle, næringslivet, en god og trygg skolegang, og ikke minst internasjonalt samarbeid som vi mener er veien videre for hele Norge. Vi ser derfor fram til valgkamp i forbindelse med stortingsvalget i 2025 der vi igjen vil ut og farge bydelen og byen vår grønn.

Har du lyst å støtte Venstre på Frogner? Hvis du blir medlem bidrar du til at Norges eldste og viktigste parti blir enda sterkere – og dermed gjør en større forskjell for folk og naturen.

Meld deg inn her

Har du lyst til å bli aktiv? Bli med i et veldig hyggelig lokallag, der du vil bli tatt imot med åpne armer. Vi gleder oss til å bli kjent med deg!

Ta gjerne kontakt om du er nysgjerrig og /eller har en lokalsak du mener bør ha vår oppmerksomhet!

Beste hilsener,

Luise Boye Sprechler,