Venstre prioriterer oppvekstvilkår i budsjettet

Venstre foreslo en rekke endringer til bydelsdirektørens budsjettforslag for bydel Gamle Oslo i 2015. – Vi prioriterer barn og unge og foreslo blant annet å styrke barnehagene, fagsenteret, familierådgivningen og ettervernet i bydelen, sier Runhild Gammelsæter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Bydel Gamle Oslo er en av de raskest voksende bydelene i Oslo, og har en stor andel barn og unge.
– Vi har mange barn og unge som vokser opp i fattigdom. Det er spesielt viktig å prioritere gode oppvekstvilkår i en slik situasjon, sier Gammelsæter.

– Jeg er spesielt glad for at vi klarte å finne rom for 100.000,- til aktivitetsskolen på Vahl skole, sier Helene Z Skulstad, førstekandidat for Venstre til bydelsvalget i 2015. – Det er utrolig viktig at også barna ved Vahl skole får de samme mulighetene som Tøyen skole nå kan tilby sine elever. Det er et steg på veien å gi aktivitetsskolen på Vahl bedre muligheter til å lage et enda bedre tilbud til sine elever.

Etter forhandlinger med Arbeiderpartiet fikk Venstre gjennomslag for sine forslag om styrking av Fagsenteret (for barnehagene), familieveileder, rehabiliteringsplass og 100.000 til aktivitetsskolen på Vahl skole.

Fikk ikke flertall for å opprettholde finansieringen av ettervernet på dagens nivå
– Det er synd at Arbeiderpartiet ikke ville prioritere ettervern, sier Gammelsæter. Ettervern gis til ungdom mellom 18 og 23 år som har fått bistand fra barnevernet.
– Det er utrolig viktig at disse ungdommene følges opp på en god måte også etter fylte 18 år, slik at overgangen til voksenlivet blir best mulig, sier Skulstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**