Jon Julius Sandal ny leder i Grorud Venstre

Årsmøtet i Grorud Venstre avholdt onsdag 21. oktober valg av nytt styre. På årsmøtet ble Jon Julius Sandal (40) fra Ammerud valgt som ny leder i Grorud Venstre. Han tar over stafettpinnen etter Linn Beate Kaald Thoresen som gikk av som leder etter to år i vervet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Grorud Venstres årsmøte 21. oktober 2009

Foto: Ole-Andreas Sjømoen

Jon Julius Sandal kommer opprinnelig fra Island og har vært aktiv i bydelslaget i to år. Han jobber som pedagogisk leder i en av Groruddalens barnehager og studerer til førskolelærer ved Høgskolen i Oslo.

– Jeg er ydmyk over tilliten årsmøtet har vist meg. Vi har noen utfordringer foran oss etter valgnederlaget, men vi har også mye å gå på og lokallaget har fått mange nye medlemmer etter valget. Min oppgave blir å få flest mulig aktive for å kunne synliggjøre politikken vår frem til valget i 2011. Målet er at Grorud Venstre blir representert i bydelsutvalget i 2011.

På årsmøtet ble Martha Hagerup Nilson (32) valgt til ny nestleder. Martha er 2. varamedlem til Oslo bystyres helse- og sosialkomité og tidligere politisk rådgiver for Venstres stortingsgruppe.

Grorud Venstres styre 2009-2010

Det nye styret er som følger:

Leder: Jon Julius Sandal
Nestleder: Martha Hagerup Nilson

Styremedlemmer:
Leif- Runar Forsth
Ane Frislid Sveinhaug Marwah
Bjørn Smestad

Varamedlemmer:
Kirsti Skovly Forsth
Samarria Hisham
Tor Kjetil Nedrelid
Ole-Andreas Sjømoen
Henny Strøm

Les om nytt styre i Lokalavisen Groruddalen 26. oktober 2009.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**