Maren Hersleth Holsen Eidsbergs nye varaordfører

I et svært godt forhandlingsklima mellom partene Høyre, Venstre og Kristelig Folkeparti har partene nå kommet til enighet om de viktigste nøkkelposisjonene og stødige grunnpilarer for politisk enighet rundt tre kjernesaker. Vi gleder oss til fortsettelsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Erik Unaas fra Høyre blir ny ordfører i Eidsberg, etter tidenes brakvalg for Høyre i Eidsberg. Sammen med Venstre og Kristelig Folkeparti danner han en flertallssammensetning, som gir grunnlag for optimisme for den neste fireårsperioden.

Venstres Maren Hersleth Holsen blir varaordfører og medlem av formannskapet. Øyvind Reymert fra Krf blir leder for Hovedutvalg for oppvekst og kultur, og også formannskapsmedlem. Venstre og Krf får også medlemmer i samtlige hovedutvalg. Venstre er blitt gitt muligheten til å være til stede der avgjørelsene fattes, og den skal vi bruke.

Maren Hersleth Holsen

Foto: Glenn Thomas Nilsen

Høyre, Venstre og Krf er politiske partier med forskjeller, men også en stor felles politisk plattform. I Eidsberg har vi valgt å konkretisere tre viktige grunnpilarer for dette samarbeidet – det er;

Barnehage/skole;
Likestilling av private og offentlige barnehager.
Satsning på innholdet i skolen.

Nei til eiendomsskatt

Åpenhet og engasjement – i politikken og i samhandling med administrasjonen, innbyggere og andre deler av Eidsberg-samfunnet.

Forhandlingene de siste dagene har vært preget av en god tone, med stor vilje til samarbeid og løsninger som fungerer til det beste for alle. Alle tre parter går til oppgaven med stor ydmykhet, men samtidig også stort pågangsmot og optimisme for samfunnet vårt. Man leter ikke etter hindringer, men derimot løsninger. Det er et godt utgangspunkt. Det er forskjeller mellom partiene, de vil sikkert på ulike tidspunkt bli synlige. Men sånn bør og skal det også være. At vi ønsker å gjøre politikken i Eidsberg mer tilgjengelig for innbyggerne vil gi deg som innbygger en større mulighet til å få innsikt i hva som skjer på Heggin og hvordan avgjørelser fattes. Bruk av sosiale medier, som her på våre nettsider, er en av mange verktøy som er naturlig å ta ibruk i den forbindelse.

Ingunn Herstad Hensel
Leder Eidsberg Venstre