Tomb vgs og UMB en del av Visjon Råde 2037

– Det er viktig at vi bruker de ressursene som finnes rundt oss, sa avtroppende Venstreleder Christian Holstad Lilleng på talerstolen i kommunestyret torsdag — Derfor føler vi i Venstre at det er veldig viktig, og naturlig, at vi spesielt invovlerer Tomb vgs og UMB i planstrategien når vi nå går i gang med Visjon Råde 2037.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

CH Lilleng ville ha med Tomb vgs og UMB i Visjon Råde 2037, og fikk det som han ville.

Foto: SW Mork

Visjon Råde 2037 er ordfører Rene Rafshols ide og hjertebarn. Visjonen skal være en rettesnor til å bruke i et 25-årsperspektiv slik at Råde kommune kan bli forutsigbar uavhengig av hvilken konstellasjon som styrer bygden.

– I og med at dette er en langtidsplan hvor man trenger å tenke nytt og annerledes for å få de vyene og ideene som vil dra Råde opp og frem er det viktig å dra med de yngre som kan sitte inne med ideer og vyer, samtidig som det jo er de som har tiden foran seg. Tomb vgs-miljøet og UMB representerer begge disse kriteriene, og derfor ønsker vi å be Rådmannen om å invovlvere disse to utdanningsinstitusjonene spesielt, mente Lilleng.

Lilleng fikk med seg alle partiene unntatt Arbeiderpartiet som stemte mot tilleggsforslaget hans.
– Stemmetallet 20-7 kan jeg leve med. Jeg tror ikke Ap er mot å dra inn verken Tomb eller UMB, her gikk det på mer prinsipielle saker. Det viktigste er at vi sender ut signaler om at disse skolene er viktige for oss, og det har vi nå gjort.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**