Ola Elvestuen

• Nestleder i Venstre
  • Stortingsrepresentant (Oslo)
  • Leder i Energi- og miljøkomiteen på Stortinget

Venstre vil ha et bedre, billigere og hyppigere kollektivtilbud. Det må bli enklere å ta grønne valg

Biografi

Ola Elvestuen har siden 2008 vært nestleder i Venstre. Han har jobbet som byråd for miljø og samferdsel i Oslo siden 2011, og er valgt inn på Stortinget for Oslo.

I dag bruker toget mellom Oslo og Bergen lengre tid enn i 1975. Norges utslipp av klimagassen CO2 er rekordhøye. Miljøet fortjener bedre. Venstre prioriterer de gode miljø- og klimaløsningene.

Ta grønne valg

– Venstre vil ta Norge i en ny, miljøvennlig retning. Vi vil satse på kollektivtransport og ny teknologi. Lofoten, Vesterålen og Senja må vernes, sier Elvestuen.

– Verdens forbruk av fossil energi er i ferd med å endre klimaet på jorda. Norge har et særlig ansvar for å kutte utslipp og for å utvikle nye, miljø­vennlige energiløsninger. Vi må bevare naturen, miljøet og ressursene våre for å sikre en ren framtid. Miljøvennlig samferdsel er avgjørende for å løse klimaproblemene. Derfor vil Venstre ha et bedre, billigere og hyppigere kollektivtilbud. Det må bli enklere å ta grønne valg.

Ola Elvestuen ble første gang valgt inn i Oslo bystyre i 2003, og på Stortinget i 2013.