Venstres Landsmøte 2014

– I dag skal jeg snakke til Linus og alle de andre barna som ble født i 2010. Det skal handle om mine og Venstres visjoner og ambisjoner for dem, sa Skei Grande da hun åpnet landsmøtet. På denne siden finner du video, bilder og politikk fra Venstres landsmøte 2014. Venstre gjennomførte Landsmøtet 2014 på Quality Hotel Expo, Fornebu i Akershus.

Terje Breivik, Trine Skei Grande og Ola Elvestuen.

Foto: Marius Nyheim

Ledertrio gjenvalgt

Landsmøtet fornyet lørdag ettermiddag tilliten til ledertrioen Trine Skei Grande, Ola Elvestuen og Terje Breivik. Med seg i sentralstyret får de Guri Melby, Arne Ivar Mikalsen, Rebekka Borsch og Alfred Bjørlo, som alle har lokalpolitiske verv.

Uttalelser fra møtet

Landsmøtet har søndag vedtatt 8 uttalelser. Her er oversikten over ny politikk fra Venstres:
Menneskerettigheter: Alle mennesker er født frie.
Rettferdighet mellom generasjoner.
Fiskeriressursene tilhører fellesskapet.
Krafttak for flere læreplasser.
Kollektivtrafikk på skinner.
Russlands maktmisbruk må få konsekvenser.
Norge trenger en klimalov.
Nei til fjorddeponi — ja til arbeidsplassar.

Se Venstre-filmen

Se Trine Skei Grandes videohilsen til Landsmøtet og Venstres velgere.

Video hentet fra YouTube. For full video klikk her.

Se taler fra Landsmøtet

Venstres leder Trine Skei GrandeUnge Venstres leder Tord HustveitProfessor Michael IgnatieffJan EgelandMaria AmelieGhazi GheblawiOleksandra MatviychukSergey TkachenkoAlle taler

Se bilder fra landsmøtet

Se vår bildestrøm på Flickr.

Norldand delegasjonen på #venstrelm

Venstres klimakur 2020

Venstres nestleder Ola Elvestuen la frem en tiltakspakke som vil kutte de norske utslippene med 8,8 millioner tonn innen 2020. – Skal vi ha troverdighet som pådriver i det internasjonale klimaarbeidet må vi vise vilje og evne til å omstille samfunnet i klimavennlig retning på hjemmebane. Dette er vår løsning for å forsterke klimaforliket, sier han. Les mer om Venstres klimakur.