Et godt skolebudsjett

Rekordsatsing på etter- og videreutdanning av lærere, psykologstilling med særlig vekt på barn og unges utfordringer innen psykisk helse samt flere helsesøstre var gode budsjettsaker som Venstres gruppeleder, Anja Berggård Endresen, trakk frem da hun klassifiserte budsjettvedtaket som blant annet Venstre står bak som et godt oppvekstbudsjett.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Utfordringer knyttet til psykisk helse hos barn og unge er en av årsakene til frafallet i videregående samt til at unge også i Sola, opplever skolehverdagen som vanskelig. Gjennom å etablere en psykologstilling med særskilt ansvar for problematikken hos barn og unge, er vi med å tilrettelegge for en bedre hverdag for enda flere.

Lærersatsingen som vi lovet i valgkampen før forrige kommunevalg, viser vi med også dette budsjettvedtaket, at vi holder ord.

Berggård Endresen arbeider selv som lærer i en annen av regionens kommuner og sa at Sola hadde all grunn til å være stolt av skolene sine.

Anja Berggård Endresen

Foto: Joachim Steinbru