God sommer!

Dette har vært er særs innholdsrikt og spennende halvår for Stavanger Venstre, men det er sommerferie også i politikken. Derfor vil ikke nettsiden bli oppdatert like hyppig som den har blitt den siste tiden før den politiske aktiviteten starter opp igjen i august når den politiske aktiviteten tar seg opp igjen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Blomsterutdeling avsluttet debatt Liberal Cafe Innovasjon Stavanger

Foto: Jan Erik Søndeland

Bybane Stavanger Jåttåvågen

Foto: Ghost design

Styret i Stavanger Venstre

Foto: Kjartan Alexander Lunde

Per Armand Thorbjørnsen Stavanger Levekår

Foto: Stavanger Venstre

Dette har vært er særs innholdsrikt og spennende halvår for Stavanger Venstre. Vi har fått mange nye aktive medlemmer og startet programarbeidet gjennom de forskjellige arbeidsgruppene som kommer med forslag til sine tildelte politikkområder i programmet. Dette arbeidet har vært svært vellykket og vi gleder oss til fortsettelsen.

Vi har også startet opp Liberal Café, et åpent forum som tar seg forskjellige politiske problemstilinger med dyktige innledere og engasjerte debatter. På det siste Liberal Café før sommeren som handlet om verdiskapning og innovasjon var det hele 70 personer i salen i følge Stortingsrepresentant Sveinung Rotevatn som var debattant i et panel bestående av tre stortingsrepresentanter to dyktige lokale politikere fra Sandnes og Stavanger.

Bystyregruppen har også fått godt med gjennomslag, særlig i behandlingen av kommuneplan 2014-2029 som legger premissene for byutviklingen de neste 15 årene. Vi fikk blant annet vernet Gimle Gård, gjort Emmaus markene på Storhaug om til friområde og et prosjekt som skal se på muligheten for skinnegående transport i aksen Sentrum/Ullandhaug/Forus/Flyplassen/Sandnes.

God sommer alle sammen, ha en fin ferie.

Vennlig hilsen styret i Stavanger Venstre og bystyregruppen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**