Skattefritak på busskort

I dag kan arbeidsgiveren din gi deg gratis parkeringsplass, men hvis han gir deg gratis busskort, så må du betale skatt av dette. Venstres Erling Moe (bildet) tok i siste bystyremøte til orde for at Stortinget må endre denne ordningen, og fikk hele bystyret med seg på det.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Erling Moe

Under debatten om kollektivfelt i Midtbyen forrige bystyremøte fremmet Venstres Erling Moe et forslag om at arbeidsgivere må få gi bort busskort til sine arbeidstakere uten at disse må betale skatt på det. Dette forslaget ble enstemmig vedtatt, og Venstre vil nå sikre at ordføreren følger opp dette overfor egen regjering.
– Et slikt tiltak vil gjøre det mer attraktivt for arbeidsgiver å legge til rette for at de ansatte kjører buss til jobb, sa Moe i debatten. – Hvis flere av de som reiser inn til Midtbyen hver dag tar bussen, så slipper vi at Midtbyen kveles av trafikk.

Venstre ved Borghild Tenden har tidligere fremmet forslag om dette på Stortinget, men uten å få flertall for det.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**