Venstres Landsstyremøte til Skien

Skien og Telemark Venstre trakk det lengste strået i kampen om å være vertskap for Venstres landsstyremøte sommeren 2015.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Landsstyremøtene i Venstre pleier å bli arrangert i Oslo. Men siden det i 2015 er et lokalvalgsår bestemte Venstres sentralstyre seg for at neste års landsstyre skulle flyttes ut av Oslo og til et lokallag.

Venstre best i test!

Det ble derfor sendt ut oppfordringer til Fylkeslagene om å komme med kandidater som vertskommune til landsstyremøtet, det kom inn flere gode forslag. I kampen om å få arrangere Landsstyremøtet var Bergen, Lillehammer, Dalen, Florø, Ålesund og selvfølgelig Skien med. Hvor Skien trakk det lengste strået! Dette betyr i praksis at hele Venstreeliten kommer til Skien sommeren 2015, landsstyremøtet vil vare fra 12 til 14 juni og vil bli avholdt på Clarion Collection Hotel Bryggeparken. I tillegg til selve møtet vil det også bli arrangert lokale besøk og arrangementer, opplegget her er enda ikke bestemt. Besøk på Borgestad gård som var Venstres statsminister Gunnar Knudsens hjem, og eller besøk til Norcem for å se på CO2 fangst er gode eksempler på hva som kan arrangeres. Uansett blir dette en flott anledning for Skien/Grenland å vise hvilke utfordringer/muligheter distriktet står ovenfor til våre mest sentrale politikere.

Skien havn

Kenneth Berg