Elin Sandvik yngst i listetoppen

Elin Sandvik (19) er den yngste Venstre-politiker som innehar en andreplass på fylkestingsliste ved høstens valg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Øystein Nilsen og Elin Sandvik

Foto: RoSo

Elin er Unge Venstre-leder i Troms på tredje året og har allerede vært utsending til to landsmøter for Troms Venstre. Som UV-leder er hun også deltaker i Troms Venstres styremøter. I 2009 debuterte hun i skolevalgdebatter i Troms og var på flere skoler i løpet av ei uke. Hun har deltatt på en rekke sentrale UV-samlinger, ikke minst sommersamlinger.

Russ i år

Elin Sandvik og Mia Berg Hammervoll

Foto: Tromsø Venstre

Elin avslutter nå dramalinja på Kongsbakken. Som russ gjorde hun og Mia (også russ på Venstres liste) seg bemerket ved å kjøre tanemsykkel i stedet for russebil. Hun liker aktivitet og er svært engasjert i skole, studentpolitkk, i miljø og kollektivtilbud, for eksempel.

Ikke rådløs
Da askeskyene stoppet flytrafikken i fjor foran Landsmøtet i Sarpsborg, tok Elin bussen til Narvik, tog til Sverige og inn til Østfold for å delta. Hun var på benken lørdag ettermiddag, vel et døgn forsinka, men fikk med seg de viktigste punktene på programmet.

Elin Kartine Sandvik Troms UV

Foto: RoSo

-Det blir spennende med Elin på benken. Ungdommens fylkesråd kan gjerne heie på ho, sier førstekandidat Roar Sollied, som gleder seg til selskap. Venstre manglet bare 140 stemmer på å få inn neste mandtatet i 2007. -Med fire nye lister håper vi å få med flere stemmer på fylkesplan, sier Sollied.

Elin har også 4. plassen på kommunevalglista i Tromsø og er garantert varaplass, og kanskje fast plass? Det kan bli mye å gjøre i politikken for Venstres nye navn. Heia Elin!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**