Endelig vedtatt!

I dag ble Bjarkøyforbindelsene enstemmig vedtatt i Fylkestinget. Harstad Venstre gratulerer ildsjeler, politikere, øyfolket og fastlandsfolket! Vi gleder oss til fortsettelsen, arbeidet og det langsiktige resultatet!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

klubbe

Foto: ill

Det har tatt tid fra tanke til vedtak. Venstre har trofast støttet øysamfunnet siden ideen om å binde sammen Bjarkøya, Sandsøya og Grytøya med undersjøiske tunneler dukket opp på 80-tallet. Mens tidligere Bjarkøyordfører Geir-Ove Ystmark kom med fergesubsidieringsprinsippet for å muliggjøre finansiering, har varaordfører og styremedlem i Bjarkøyforbindelsene AS, Jan Fjellstad i flere tiår gått i kamp etter kamp for prosjektets framtid. Det er godt å se et viktig vedtak endelig være fattet. Dette samferdselsprosjektet sikrer en sterk utvikling av øysamfunnene Bjarkøy og Sandsøy, skaper nye muligheter for næringsutvikling og bedre muligheter for helsetjenester i øyriket. Vi gratulerer!

Link til HT sin sak

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**