Jeg bryr meg om mennesker

Vår “Unge Venstre-general” Even Aronsen er portrettert i dagens Harstad Tidende. Her beskriver han egen ungdomstid, vendepunkt på videregående skole, og hans tid i Venstre fra 2012 til i dag. Han er i dag blant våre største talenter, nylig valgt inn i Unge Venstres Sentralstyre, og ønsker en topp-plassering på lista til høstens kommunestyrevalg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Even Aronsen

Foto: ukjent

Even Aronsen er født i ´94, har vokst opp i Kvæfjord og studerer i år i Bodø. Da han i 2012 stiftet Harstad og Kvæfjord Unge Venstre var de akkurat nok til å sette sammen et styre, og i år har de rundet 50 medlemmer – og er dermed nesten dobbelt så store som “voksenlaget”.

I intervjuet blir vi kjent med Even og de sakene han er opptatt av. Han beskriver at han engasjerer seg for og bryr seg om “de som sitter nederst på bordet”, og nettopp det kjennetegner hans politiske tanker om både sosialpolitikk, helsepolitikk og asylpolitikk. Les intervjuet i sin helhet i lørdagens Harstad Tidende.

Even Aronsen HT 13.12.14

Foto: Faksimile HT