Ny politisk rådgiver

Håvard Sørlie (V) blir ny politisk rådgiver for byråden for næring, kultur og idrett.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Håvard Sørlie

Foto: Mark Ledingham, Tromsø kommune

– Jeg er svært glad for at Håvard Sørlie kommer inn. Han vil bli en stor ressurs for arbeidet i avdelingen. Spesielt når det store idrettsløftet, som er vedtatt i den nye kommunedelplanen for idrett og friluftsliv, nå skal gjennomføres, sier byråd Jonas Stein.

Sørlie er opprinnelig fra Melbu i Vesterålen, men bosatte seg i Tromsø etter endt førstegangstjeneste i 2001. Han kommer fra stilling som lærer og fagansvarlig i samfunnsfag ved Kvaløya videregående skole. Har sin utdannelse fra Universitetet i Tromsø, med studier innen statsvitenskap, historie og pedagogikk. Sørlie vikarierte drøyt tre måneder som politisk rådgiver for samme byrådsavdeling høsten 2013.

– Det er store oppgaver innenfor både næring, kultur og idrett som jeg gleder meg til å ta fatt på. Denne høsten skal det arrangeres både sjakk-OL og Arctic Race of Norway. Tromsø kommune er en kommune som vokser og hvor det skjer utrolig mye spennende, sier Håvard Sørlie.

Sørlie er nestleder i Tromsø Venstre og vararepresentant for Venstre til kommunestyret. Han tar over stillingen som Nils Kristian Sørheim Nilsen hadde, før Nilsen ble ny direktør for Næringsforeningen.

For mer informasjon:
Håvard Sørlie, 415 17 503