Venstre har vedtatt program for neste periode

Årsmøtet til Tromsø Venstre har vedtatt et nytt program for kommunestyreperioden 2015-2019. Her kan du lese hele programmet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Programmet ligger her. Du finner det også i menyrammen til venstre.

– Jeg er veldig stolt av å ha vært med på å lage dette programmet, det har vært en grundig og inspirerende prosess, og jeg gleder meg til å gå til valg på dette grunnlaget, sier Kine Bergheim, leder for programkomiteen.

– Venstres ambisjon er å føre en ansvarlig, grønn og sosial politikk i Tromsø. Vi skiller oss fra partiene på venstresida ved at vi ikke vil øke skattene og gå til valg på å forsvare velferdstilbudets uforanderlighet, men fortsette arbeidet for å effektivisere og tenke nytt i offentlig sektor.

Hun fortsetter:
– Venstre er heller ikke en mini-versjon av Høyre og FrP. Vi er enige om å modernisere kommunen og drive ansvarlig økonomisk politikk, men vi har større ambisjoner når det gjelder miljøvennlig transport, kultur og inkludering av mennesker som faller utenfor systemet. Vi drar byrådssamarbeidet i en grønnere og mer sosial retning.

I neste periode håper Venstre på å bli større, slik at dette stempelet kan bli enda tydeligere. Har du lyst til å være med på laget er du hjertelig velkommen!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**