Sterk Venstreliste i Vestfold

Nominasjonskomiteen i Vestfold Venstre innstiller Kåre Pettersen fra Stokke som førstekandidat på lista til stortingsvalget i 2009. På de neste plassene følger Monica Hofer Augheim fra Tjøme og Tor Homleid fra Sandefjord .

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Nominasjonskomiteens forslag er nå levert styret i Vestfold Venstre, og vil behandles på nominasjonsmøtet 29. november.

Venstre var nær ved å få inn en representant fra Vestfold i 2005. Den positive utviklingen for Venstre de senere årene gjør at Vestfold Venstre har meget gode muligheter for å bli representert etter stortingsvalget i 2009.

Leder av nominasjonskomiteen, Nicolai Heldal, er meget godt fornøyd med forslaget til liste. Vi har kvalitet på alle plasser. Toppkandidatene er sterke hver for seg og utfyller hverandre godt, sier han.

Kåre Pettersen

Kåre Pettersen (53) har lang og bred politisk erfaring. Pettersen er Venstres gruppeleder i fylkestinget i Vestfold, sitter i fylkesutvalget og er medlem av hovedutvalget for næring og samferdsel. Han er i tillegg blant annet leder av hovedutvalg for miljø og kommunalteknikk i Stokke kommune. Kåre Pettersen er utdannet diplomøkonom og har til daglig ansvar for internasjonalt salg og markedsføring i programvarebedriften MultiPlus Solutions AS i Sandefjord.

Monica Hofer Augheim

Monica Hofer Augheim (40) er nestleder i Tjøme Venstre og representant i hovedutvalg for plan og miljø. Hun er også fylkessekretær i Vestfold Venstre. Augheim er sykepleier, og har arbeidet ved SiV og i de fleste kommunene i Vestfold.

Tor Homleid

Tor Homleid (48) er politisk nestleder i Sandefjord Venstre og medlem i plan- og utbyggingsutvalget i Sandefjord i perioden 2007-2011. Homleid er også politisk nestleder i Vestfold Venstre. Han er samfunnsøkonom av utdannelse, og er medeier og rådgiver i konsulentselskapet Vista Analyse AS.

Karin Frøyd

Karin Frøyd (58) er organisatorisk nestelder i Vestfold Venstre. Hun er tidligere leder i Larvik Venstre, og har innehatt hatt en rekke lokale og fylkeskommunale tillitsverv. Karin Frøyd arbeider som personalkonsulent i Reichhold i Sandefjord.

Det samlede forslaget fra nominasjonskomiteen er enstemmig, og ser slik ut:

1 Kåre Pettersen, 1955, Stokke
2 Monica H. Augheim, 1968, Tjøme