Per Martin Berg

Per Martin Berg har 4. plassen på Venstres fylkestingsliste i Vestfold.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Per Martin Berg

Jeg bor i Sande sammen med kone og tre barn. Arbeider i Oslo som forretningsrådgiver for Capgemini med fokus på rådgivning innen logistikk, prosessforbedringer og lean.

Jeg er leder av Sande Venstre og deres ordførerkandidat ved valget 2011. I tillegg lokallagsleder er jeg også styremedlem i Vestfold Venstre.

Hovedgrunnen til at jeg fant Venstre var nok en erkjennelse av at vi er alle ulike, men er like mye verdt. Alle har vi et behov for frihet til å leve vårt eget liv, men vi må samtidig ta hensyn til andre, hverandre og for de som kommer etter oss. Politikk handler for meg om å stadig gjøre ting bedre, ikke fortape seg i hvordan ting var engang.

Jeg er opptatt av skolepolitikk og ønsker meg en skole med engasjerte og inspirerende lærere som er trygge i faget. Dette er den viktigste faktoren for elevers læring. Jeg vil at skolen i størst mulig grad tar hensyn til den enkeltes elevs evner og ønsker. Det er viktig å løfte elever opp til deres fulle potensial. Man hopper ikke høyere enn der lista ligger. Evnerike elevers behov blir fort glemt i dagens skole, noe som kan fører til manglende motivasjon. Vi skylder alle å få best mulig start på livet.

Vestfold har noe av landets aller beste matjord, og derav et flott kulturlandskap. Det er viktig at vi tar vare på denne ressursen. Kanskje har vi ikke verdens mest effektive landbruk, men vi får i hvert fall ikke det av å bygge ned dyrket mark. Med god planlegging finnes det et vel av muligheter for å redusere behovet for nedbygging av dyrket mark.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**