Akershus Venstre har fått ny leder

Inger Johanne Bjørnstad valg som ny leder i Akershus Venstre på årsmøtet 9. februar. Inger Johannes mål som leder er at Akershus Venstre skal gjøre et enda bedre valg i 2009.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

En leder med grønn profil

Inger Johanne Bjørnstad, Akershus Venstres nye leder.

Inger Johanne Bjørnstad (61) er Akershus Venstres nye leder. Bjørnstad erstatter Anniken Holtnæs som har vært fungerende leder det siste halve året. Til daglig jobber hun som avdelingsdirektør, og har økonomi og samfunnsplanlegging som fagområder. Hun har også jobbet i Miljøverndepartementet. Hun har bodd i Oppegård siden 1972, men kommer opprinnelig fra Fredrikstad.

Lang politisk erfaring
Inger Johanne har lang fartstid i Venstre. Hun er inne i sin tredje periode som gruppeleder i kommunestyret i Oppegård, og den andre perioden i formannskapet. Har hatt en periode i Utvalg for miljø og plan. Hun startet sin politiske løpebane som aktivist i Gerdarudin, en forening for vern av Svartskog. (Gerdarudin fikk Akershus Venstres miljøpris).

I 2006/2007 var hun Venstres representant i Samferdsselsutvalget i fylket. Hun har dessuten en rekke andre verv i andre sammenhenger. Hun er blant annet nestleder i styret til Nordre Follo Brannvesen.

Viktigste politiske saker
Inger Johanne er svært opptatt av å få på plass en bedre miljøpolitikk. -For å få større gjennomslag er det viktig at vi gjør et godt valg i 2009. Det er nå vi skal legge det grunnlaget. Jeg vil stå for en ansvarlig politikk, der vi ikke bruker penger vi ikke har til alle mulige gode formål. Vi skal være helt tydelige på at miljøet har første prioritet med Venstre. Det å bruke pengene fornuftig mener jeg er grunnleggende viktig for å få viktig for å få til alt det andre vi ønsker i politikken.

Mobiltelefon: 416 63 770
Epost: [email protected]