Raja utfordrer Kolberg

Abid Raja utfordrer Ap-politikeren til å møte en islamist på dialogmøte på søndag. – Kolberg har ikke forstått hva radikal islam er, sier Raja. I morgen kl. 11. stiller han til nettmøte hos dagbladet.no.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Abid Q. Raja utfordrer Martin Kolberg.

Foto: Frode Fjeldstad

Raja mener Kolberg misforstår hva radikal islam er. – For det første er jo alle politiske partier og alle politikere i Norge selvsagt imot radikal islam. Det er ingen som ønsker at slikt skal få fotfeste i Norge. Men Kolberg har ikke forstått hva radikal islam er. Han trekker fram tvangsekteskap som eksempel på radikal islamisme. Tvangsekteskap er en kriminell handling og islam er også mot tvangsekteskap, sier Raja.

Dialogmøte på søndag
På søndag er det et nytt dialogmøte på Litteraturhuset. Temaet for møtet er hat. Hat rettet mot og fra minoriteter.

På dette møtet kommer blant annet kronprins Haakon og PST-sjef Jørn Holme. Forfatteren Ed Hussain kommer også.

– Ed Husain har skrevet boka “Islamisten”. Han har vært med i radikale muslimske miljøer i England som vil ta over regioner med makt hvis det er nødvendig. Kolberg bør komme og høre på ham, sier Raja.

Les mer om dialogmøtet her

Still spørsmål til Abid i nettdebatt her.

Les mer om Abid Q. Raja her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**