Ila Auto spiller på Venstres landsmøte

– Vi ønsker velkommen til Bærum, og har gleden av å invitere til låvefest med et av Norges beste bluegrassband, sier Solveig Schytz, leder av Akershus Venstre. Ila Auto spiller på fredagskvelden på Venstres landsmøte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Ila Auto spiller på Venstres landsmøte.

Foto: Markus Thorsen / Flickr (CC BY 2.0)

Etter landsmøteslutt på fredag er det oppmøte utenfor hotellet kl. 19.30. Så kan man velge mellom følgende (obs: krever påmelding):

BUSS 1 – Fra landingsplass til knoppskyting. Næringslivet på Fornebu i 2012. Guide på bussen: Siri Engesæth, gründer. Bussen passerer alle “de store” og kjører ned til Rolvsbukta.Om Hundsund skole på vei tilbake til Oxnøen.
BUSS 2 – Norges første teknologiungdomsskole? På Hundsund, selvfølgelig. Guide på bussen: Nina Fjeldheim, rektor. Bussen kjører fra hotellet og til Hundsund. På vei tilbake til Oxnøen kjører man via Rolvsbukta for å se de store byggeprosjektene.
BUSS 3 – Fra Fornebu til Forneby — med grendetanker og miljøvern? Guide på bussen: Helge Jørgensen, Bærum kommune og Rune Anderaa, Sabima. Bussen kjører fra hotellet til grendesenteret.

Bussene tar oss med til Oxenøen bruk, som også huser Norske Skogs hovedkontor. Det er også mulig å gå til Oxenøen. Det tar ca. 15 minutter å gå fra landsmøtehotellet til Oxenøen bruk. Der er det duket for låvefest. Stunt Squad serverer fingermat og det blir tid til mingling. Ole Andreas Lilloe-Olsen ønsker velkommen på vegne av Bærum Venstre og vi får noen ord om Oxenøen bruk av Sverre Landmark fra Aspelin Ramm. Ila Auto spiller.

Om Ila Auto
Ila Auto, som er et norsk bluegrassband, ble startet i august 2005.

Bandet spiller bluegrass inspirert av Flatt & Scruggs og Bill Monroe med elementer av popmusikk og rock and roll. I 2006 ga de ut sitt debutalbum If You Keep Pickin’ it Might Never Heal på Auto Records. For albumet fikk bandet Spellemannprisen 2006 i klassen country.

Beskrivelse av bandet (fra MySpace:
“Gjennom over 400 konserter har Ila Auto blandet tradisjonsmusikk med egne låter; bluegrass med rock & roll, folk og country, og utviklet seg til et av landets beste og mest selvutleverende liveband. Musikken handler om kjærlighet eller mangel på kjærlighet, om biler og om død og lengsel, men hele tiden med en undertone av glede og faenskap. For ingenting skaper glede og faenskap som banjo og vaskebrett.”

Video: Ila Auto – Little Honey

Video hentet fra YouTube. For full video klikk her.
Stunt Squad logo

Vi får tøff fingermat fra Stunt Squad:
Koriandermarinerte kyllingspyd
Parmesangratinert røkt svinekam med honning og sennep
Butterdeigskopp med røkelakskrem
To typer palmiers (butterdeigsrull): En med chevre, og en med gorgonzola. Serveres med portvinsirup
Parmesantoast med husets tomatmarmelade
Gazpacho-shot
Cherrytomater i marinade med balsamico og urter
Oliven
Brød
Aioli

… og vi får mikrobryggeriøl fra Atna.

Les mer om:
Oxenøen Bruk (hjemmeside)
Hør mer av Ila Auto her (Spotify)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**