Venstre på valgtorg

Torsdag gjennomførte både Nes vgs og Hvam vgs valgtorg på skolene. Sesselja Bigseth representerte Nes Venstre, i selskap med tre engasjerte gutter fra Unge Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Dagen startet klokken ni på Nes videregående skole. I tillegg til Venstre stilte KrF, Senterpartiet, Høyre, Frp og Miljøpartiet de grønne fra start. Etterhvert kom også Arbeiderpartiet og SV til, mens Rødt ikke deltok på valgtorget.

Mange av elevene var opptatt av et godt kollektivtilbud, en sak Nes Venstre har jobbet med i mange år. Skolepolitikk var selvsagt også et hett tema, og en del ville også høre mer om Venstres miljøpolitikk.

(artikkelen fortsetter under bildet)

Unge Venstre forbereder seg på å ta imot elevene ved valgtorget på Nes vgs.

Fra Nes gikk turen til Hvam vgs. Vi var forberedt på at det kunne komme landbruksspørsmål siden skolen har en del elever på landbrukslinja, men også her var kollektiv og skole de to hovedtemaene. I tillegg var elevene på idrettslinja interessert i Venstres satsing på sport og idrett, og Sesselja fikk snakket varmt om Nes Venstres innsats på det feltet.

Vi ble også utfordret med mer konkrete spørsmål, blant annet hvordan vil vi skape et varmere samfunn og hva vil vi gjøre for å bedre forholdene for funksjonshemmede. Svaret på begge ligger i den liberale ideologienalle er likeverdige, men ingen er like. Derfor må vi møte enkeltmenneskene og den enkeltes behov.

Unge Venstre deltok med fire medlemmer: Henrik Sverdrup fra Nes, Jim Smestad fra Sørum (men som er elev ved Nes vgs), Tord Hustveit fra Eidsvoll, og Johannes Bangum fra Bærum.

Skolevalget holdes 6. september.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**