Venstre vil ha skole og hall på Strømmen

Elevene på Strømmen trenger ny skole, og idretten trenger mer plass til innendørs trening. Venstre sier ja takk til begge deler, og vil bygge både ny skole og ny idrettshall på Bråtejordet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Av Boye Bjerkholt, ordførerkandidat for Skedsmo Venstre

Boye Bjerkholt

Foto: Mats Olsen

Sagdalen skole er forlengst full, og skolekretsgrensene har blitt flyttet i flere omganger og det har blitt satt opp paviljonger. Venstres løsning er å utvide skolen ved å la Sagdalen ta over lokalene til Stalsberg ungdomskole. Da blir Sagdalen igjen stor nok til å ta imot alle elevene som bor på Strømmen.

For å kunne gjøre dette, trenger vi en ny ungdomskole. Den vil Venstre bygge så fort som mulig på Bråtejordet. Da kan vi samtidig sikre nye hallflater til idretten hvis vi har to tanker i hodet på en gang. I stedet for en tradisjonell gymsal, kan vi bygge en fullverdig flerbrukshall i tilknytning til den nye skolen. Da kan skolen bruke hallen på dagtid, og idrettslag kan bruke den ettermiddag og kveld. Det vil selvsagt koste mer enn en tradisjonell gymsal, men man får mye mer igjen for pengene enn om man skulle bygd begge deler separat med noen års mellomrom.

Derfor sier Venstre ja takk til begge deler. Vi vil ha både skole og hall på Strømmen i løpet av neste kommunestyreperiode.

Se også:
Skedsmo-skolen trenger flere og bedre lærere
Gode skolebygg i hele kommunen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**