Venstre vil ha regimeskifte i Skedsmo

– Venstre vil bidra til at det blir slutt på 93 års sammenhengende Arbeiderparti-styre i Skedsmo kommune, sier leder og ordførerkandidat i Skedsmo Venstre, Boye Bjerkholt. Han avfeier dermed den tvilen som sås i dagens Romerikes Blad om hvilken vei Venstre vil gå.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

logo for valget

Foto: Hjemmesiden til departementet

– Det er på tide med et regimeskifte. Velgersviket om eiendomsskatten er ett av flere symptomer på den typen arroganse som kan oppstå når makten blir værende for lenge på samme hånd, mener Bjerkholt, og inviterer de øvrige borgerlige partiene til å samles for å knekke det siste store Arbeiderparti-fortet på Romerike.

Han tror det er mulig å finne frem til enighet på borgerlig side. – Vi har mye til felles, men det er også viktige saker som skiller oss. For Venstre blir det viktig å satse på kompetanseheving i skolen og på forpliktende klimatiltak. Jeg tror det er fullt mulig å finne frem til et kompromiss som alle parter kan være fornøyd med, sier Bjerkholt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**