Ny på Landsmøtet

Velkommen til Ny på Landsmøtet!

Dette er et forberedende arrangement til Landsmøtet, og er laget for deg som deltar på Landsmøtet for første gang. Det er også lov til å delta dersom man har deltatt før, men trenger en oppfriskning eller ønsker å stille ekstra godt forberedt.

Møtet er digitalt og holdes på mandag 19. april kl. 17.00-18.30

Påmelding her!

Programmet for kvelden:

16:45: Møterommet åpner

Sandra Yeomans og Tove Hofstad er organisasjonsrådgivere i Venstre og henger med deg som kobler deg på før møtestart.

17:00: Velkommen og innsjekk til «Ny på landsmøte i Venstre»

Marit Helene Meyer er generalsekretær i Venstre og den som har ansvar for at alt går som det skal.

17:15: Samarbeid med ordstyrerne

Per Aage Pleym Christensen, er en av ordstyrerne våre og vil hjelpe deg til å forstå hvor viktig både din og deres rolle er for at landsmøtet skal bli en god opplevelse for alle.

17:30: Det politiske verkstedet på Venstres landsmøte

Ida Gudding Johnsen, stortingskandidat og medlem av programkomiteen, og programsekretær Christian Herzog, har jobbet med stortingsvalgprogrammet siden høsten 2019. De vil gi deg en rask innføring i programbehandlingen på landsmøtet, gi deg tips til hvordan du skal unngå å stemme feil og hvilke debatter som blir spennende å følge. Dette landsmøtet skal vedta Venstres nasjonale politikk for perioden 2021-2025.

18:00: Pressen, medietrykket og sosiale medier

Steinar Haugsvær, kommunikasjonssjef i Venstre forteller om det viktige samarbeidet med pressen i ukene før, og på selve landsmøtet, hvordan medietrykket er nettopp denne helgen og hva du som delegat kan bidra med i sosiale medier for å løfte politikken ut til velgerne.

18:15: Utsjekk

Hva tar du med deg av kveldens input til landsmøte (Menti)

18:30: Møteslutt

Påmelding: