Norges sprekeste partisekretær

Venstres generalsekretær kom hjem med to bronsemedaljer fra verdensmesterskapet for veteraner i langrenn. — Kjempemoro og en flott avkobling fra en hektisk politisk hverdag, kommenterer Terje Breivik.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Breivik i innspurten under medaljeløpet.

Foto: Venstre

Generalsekretæren er fristilspesialist, og bronsemedaljene kom på 50 kilometer fristil og stafett.

– Primært var VM-deltakelsen en avkobling fra en hektisk hverdag. Når du først er hektet på trening og langrenn, så er et mesterskap en fantastisk anledning til å kombinere ferie og hobby på et høyt sportslig nivå, sier Breivik. Han har også har bakgrunn som aktiv skiskytter.

Idrett og politikk
Breivik ser klare paralleller mellom idrett og politikk.

Terje Breivik

Foto: Rune Kongsro

– Å trene frem mot et mål som et mesterskap, er til forveksling likt et partis arbeid frem mot valg. Systematisk planlegging og trening mot et mål gir ofte resultater, det samme gjelder for politikken. For Venstre er valget til høsten målet, og også her er målsettingen klar. Vi satser på en oppslutning på minst 7 prosent, påpeker Terje Breivik.

Norge i VM
Veteran-VM foregikk i Rovaniemi i Finnland. Over 1000 deltakere deltok i ulike aldersklasser, fordelt på kvinner, menn, skøyting og klassisk. Den norske kontingenten i VM på vel 50 deltagere tok en rekke medaljer, ikke minst i klassisk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**