Sanjin Salahovic

Håveheia 36, Arendal

Mobil 97 10 89 44,
42 år, gift, to barn, i Arendal siden 98

Varamedlem i kontrollutvalget i Arendal bystyre, 3. varamedlem til bystyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Sanjin Salahovic

Foto: Arendal Venstre

Idéhistoriker, født i Mostar i Bosnia og Hercegovina.
Kom til Arendal i 1998. Siden da har han jobbet som hjelpearbeider på Båthuset KSH og som produksjonsmedarbeider på NORAC. Han spiller gitar og er nevenyttig og pasjonert håndverker som snekrer, murer og reparerer alt mulig. Han fikk BA-grad i idéhistorie ved Universitetet i Oslo i 2003. Interessert i psykologi og rusproblematikk. Jobbet i Rus og psykiatri – Tvedestrand kommune. Født på Balkan, vokste opp med både rikdom og farlighet som viser seg i forskjeller når sivilisasjoner, forskjellige kulturer og begivenheter møter hverandre i tiden på et lite sted. Han fant en mening i å tenke om historie, ideer, mennesket og samfunn. Kommunikasjon på tross av alle forskjeller. Hans hjerte ligger spesielt hos de gode, begavede og sårbare mennesker i dagens Norge som kan mye hvis man gir dem støtte og tillit og som med tristhet ser på at vilje til makt og ikke kvalitet er det som driver oss oppover samfunnets stiger.

Sanjin stod på 16. plass på Venstrelista, og avanserte til 5.plass og 3. varamedlemsplass til bystyret. Han fikk 34 tilleggsstemmer og hele 85 slengere fra andre partier. Med dette var han på 9. plass på lista over de som fikk flest “slengere” i Arendalsvalget 2007.

Sanjin Salahovic meldte seg ut av Venstre i april 2008, og møter som uavhengig i bystyret når det er forfall i Venstregruppa.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**