Støtter idé om kunstsenter i Ullevålsveien 5

Når hele Kunsthøgskolen skal samles i Seilduksgata om noen år, ønsker stiftelsen UV5 å starte et kunstsenter for alle i Ulevålsveien 5, der Statens Kunst,- håndverks- og kunstindustriskole i dag ligger. Oslo Venstre støtter ideen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

— Vi synes det er viktig at bygningen skal være et åpent kunstsentrum, sier Venstre-politiker Mona Helene Grønlie. Førstekandidaten på partiets bydelsliste er opptatt av å opprettholde et sted for kultur i lokalmiljøet, og mener planene om byens aller første kunst- og kultursenter er svært spennende.

I 2010 skal alle fakultetene på Kunsthøgskolen samlokaliseres i Seilduksgata på Grünerløkka, og dette betyr utflytting for studentene i Ullevålsveien 5. Her går det i dag rundt 250 studenter som tilhører halve fakultetet for design og hele fakultetet for visuell kunst. I tillegg huser bygget Kunstindustrimuseet, som etter planen skal flytte inn i lokaler på Tulinløkka.

Les hele artikkelen her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**