Venstre vil ha regimeskifte i Tromsø

Venstre ønsker et regimeskifte i Tromsø etter høstens valg. – Byen har ikke godt av 4 nye år med Ap/SV, sier leder i Tromsø Venstre, Jonas Stein Eilertsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Eilertsen mener at Arbeiderpartiet har beveget seg altfor langt til venstre, til at de kan være en aktuell samarbeidspartner for liberalere.

— Den mer liberale Roger Ingebrigtsen ble vraket til fordel for den mye rødere Arild Hausberg. I tillegg er listen dominert av LO-folk og AUF-ere. Det er helt klart at det er de røde delene av Ap som er valgt, mens de moderate er skvisa ut, sier Eilertsen.

I tillegg er Venstre meget kritisk til enkelte politiske utviklingstrekk.

— Vi er kritisk til Tirsdagsklubben og det vi mener er en sammenblanding av politikk og administrasjon. Vi mener også at Ap og SV har utradert private initiativ innenfor næringsliv, og de evner ikke å prioritere kunnskap i skolen.

Et rødt Arbeiderparti passer ikke inn i Venstres visjon om å utvikle Tromsø til en sosialliberal by! Menneskene som bor her er åpne for nye impulser og opptatt av kompetanse og kunnskap. Byen tar vare på nærmiljøet sitt, samtidig som den tar sin del av arbeidet mot global oppvarming. Tromsøborgeren har kontroll over sitt eget liv og har mulighet til å utvikle seg selv. Moderne og nytenkende løsninger preger bybildet og utviklingen av byen. Tromsø er et regionalt senter for Nord-Norge og for Nordkalotten.

Les mer i Bladet Tromsø og Nordlys

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**