Gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å oppfordre til boikott av lokalvalgene

Leder av Drammen Innvandrerråd Ali Duymaz oppfordrer til boikott av partier som gir Frp politisk innflytelse. Drammen Venstre tar sterkt avstand fra dette utspillet som bare bidrar til å sementere de holdningene Ali Duymaz sier han vil bekjempe.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Drammen Venstre beklager dagens utspill fra leder av Drammen Innvandrerråd Ali Duymaz. Utspillet bidrar kun til å sementere den generelle oppfatningen av grupperingene “de og oss”, og bidrar ikke til inkludering eller integrering.

Drammen Venstre vil heller oppfordre innvandrere om å delta i vårt felles samfunn – ved direkte deltagelse i de politiske partiene og ved å bruke stemmeretten. Ingen er tjent med å oppfordre til politisk boikott. Som leder av en upolitisk organisasjon må Ali Duymaz samarbeide med den til enhver tid demokratisk valgte politiske ledelsen i Drammen. At han truer med å trekke seg fra tillitsverv om han må samarbeide med Frp faller derfor på sin egen urimelighet. Frp har allerede idag betydelig innflytelse på Drammenssamfunnet bl.a ved at de innehar varaordførervervet.

Les innlegget fra Ali Duymaz Vil boikotte partier som støtter Frp.

Les reaksjonen “Gå av, Ali Duymaz” i Drammens Tidende.

Tom Hedalen

Foto: Asgeir Osnes