Venstres bibliotek-løfte

Bærum Venstre lover å holde alle bibliotekene i Bærum åpne. Vi vil omgjøre kommunestyrets vedtak om å legge ned filialene på Eiksmarka, Høvik og Rykkinn.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

bok

Foto: Singhajay, sxc.hu

Åpne bibliotek med faglig kvalifisert personale er viktig for folk i Bærum. Bibliotek er viktige treffsteder, samtidig som det er en kilde til gode opplevelser og formidling av det som skjer rundt oss i verden. Derfor vil Venstre arbeide for å sikre bibliotekfilialene på Eiksmarka, Høvik og Rykkinn, ved å oppheve kommunestyrevedtaket om at filialene skal nedlegges i sin nåværende form.

I tillegg ønsker Venstre at bibliotekene skal utvikle tilbudene med internetttilgang og videoutleie. Bibliotekene er kulturelle møteplasser og viktige kulturformidler og brukes av alle i hele befolkningen – fra våre aller minste til våre eldste.

Venstre lover også å være en pådriver for å styrke samarbeidet mellom skolebibliotekene og folkebiblioteket. Venstre er garantisten for åpne og gode bibliotek i Bærum.

Hulda Tronstad Nydal
14. kandidat på Venstres liste i Bærum