Populært fylkesårsmøte på Wassilioff med sentrale politikere på gjestelista

Vestfold Venstres årsmøtet var i år meget godt besøkt og kunne skilte med trekkplastre som Trine Skei Grande, nestleder i Venstre, og Odd Einar Dørum, stortingsrepresentant og partiets “skoleguru” som tok til orde for å følge svenskene med et skikkelig “Lærerløft”!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Fredag kveld (08.02) hadde Venstres nestleder Trine Skei Grande et svært inspirerende hovedinnlegg hvor hun fokuserte på Venstres budskap i politikken. Partiet er inne i en svært positiv trend, med gode meningsmålinger og et høyt antall nye medlemmer.

Trine Skei Grande

Foto: Rune Kongsro

Den positive trenden gjør seg også gjeldende i vårt fylke, og valgresultatene fra hhv. fylkestings — og kommunestyrevalgene i fjor høst viste dette. På begge arenaer ble antall representanter doblet sammenlignet med forrige fire års periode. I kommuner som Lardal, Horten og Tjøme er igjen Venstre tilbake i lokalpolitikken

Odd Einar Dørum
Lørdag 09.02 hadde årsmøtet besøk av stortingsrepresentant Odd Einar Dørum som holdt sitt hovedinnlegg under tittelen "Skolen i 2020". Som alltid var det en svært engasjert Dørum som på en folkelig måte fortalte om Venstres budskap i skolepolitikken. Et av hovedsatsingsområdene er Lærerløftet (kompetanseår) etter modell av det svenske "Lärarlyftet”. Venstre ønsker lærere med best mulig kompetanse, og vil derfor endre og utvide allmennlærerutdanningen til fem år og samtidig innføre strengere opptakskrav.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**